V rámci snižování provozních nákladů na místních drahách nabídl Ringhoffer roku 1903 Zemskému výboru Království českého typ parního vozu soustavy Komarek. Výbor následně objednal dva vozy, které byly určeny na místní dráhu Kamenický Šenov - Česká Lípa.
První zkoušky obou vozů byly provedeny v úsecích Praha Smíchov - Zadní Třebáň a Zadní Třebáň - Liteň. Při první zkoušce dosáhl vůz rychlosti 40 km/h se zátěží 56 tun, kterou tvořily 3 osobní a jeden nákladní vůz. Šestého února 1904 byl zahájen zkušební provoz na domovské trati. Na horské lokálce se ale vozy z řady důvodů neosvědčily a byly zkoušeny na dalších místních drahách. Roku 1910 se parní motorový vůz M 124.002 dostal na trať Opočno – Dobruška. Jako výpomoc byl za ním v roce 1926 přeřazen ze Sedlece u Kutné hory také motorový vůz M 124.001, který zde sloužil až do svého zrušení v roce 1947. O dva roky později byl předán Národnímu technickému muzeu, kterého vystavilo v Dopravní hale muzea.
 
Dne 25. května 2005 došlo k jeho vytažení z haly NTM a převozu do ŽOS České Velenice, kde prošel restaurováním do provozuschopného stavu. Po 59 letech, dne 28. dubna 2006, tak opět vzplál v kotli "Komárka" oheň a 3. května 2006 se vůz M124.001 rozjel vlastní silou při první zkušební jízdě České Velenice - Suchdol nad Lužnicí. Dnes je deponován v muzeu ČD Lužná u Rakovníka. Opravu parního motorového vozu hradila Nadace Okřídlené kolo jako svůj první počin na poli železniční historie.